Re: bredzenie pismaka

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 03:04:25 MET DST

A_Zet napisał:

>W świetle ostatnich enuncjacji dodatku komputerowego do koszernej
>zdaje mi się, że nie masz mi za co dziękować: polskie karty
>magnetyczne podobno się rozmagnesowują, uszkadzają w kieszeniach

Może komputerowcy wkladają je między dyskietki? ;)

>itp itd. Poczytaj, strach używać polskiej (a w szczególności jako
>"jedynej") karty za granicą. Może jedynym szczęściem z posiadania
>karty okazać się przesyłanie Inetem jej numeru za granicę dla
>(BTW niebezpiecznego spsobu) zapłaty za shareware :-).

Że niebezpieczny to fakt, ale czasem to by się przydało... z odrobiną ułańskiej
brawury...

Przy okazji - jestem trochę ciekaw jak działają (niezbyt liczne jeszcze) polskie
sklepy/księgarnie wysyłkowe (Hirek Wrona np. sprzedaje płyty kompaktowe przez
WWW). Z tego co widziałem, wpisuję mój adres, zamówienie, i towar przychodzi
pocztą za zaliczeniem. A ciekaw jestem tego, czy i jak firma wysyłająca chroni
się przed nadużyciami albo po prostu glupimi "dowcipami" typu wpisanie na
formularzu nieistniejącego adresu (albo - gorzej - adresu kolegi). Firma na tym
traci, bo musi opłacić przesyłkę - a na stronach firm, które widziałem, nie
zauważyłem żadnego sposobu identyfikacji klienta. Bez numeru karty kredytowej
albo stosowania PGP taka identyfikacja w ogóle jest trudna. Może powstanie jakiś
polski odpowiednik VeriSign?

marek

--
Marek Jedliński  UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337
eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net | http://www.lodz.pdi.net/~eristic/