Re: szybkie dyski do serwera, bylo: FastEthernet

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Thu 31 Jul 1997 - 17:00:13 MET DST

> takim cudem ze w przypadku SCSI wystepuje pewne magiczne pojecie,
> o nazwie 'buforowanie'.

Oczywiscie dyski ide jak sama nazwa wskazuje nie posiadaja wlasnej pamieci
i owo magiczne pojecie sie wystepuje? :>

> jest ono czesto realizowane przez sam dysk.
> druga sprawa, to tryb DMA sterownika dysku. po co ? po to by sterownik
> lapal dane samodzielnie bez posrednictwa procesora. procesor w tym czasie
> moze sie zajac obrobka kolejnej porcji. nie spotkalem jeszcze drivera
> do netware, ktory poprawnie obsluguje tryb DMA dla IDE.

ftp://ftp.xyz.lublin.pl/pub/xyz/drivery/hdd/dma-ide/ - reszte poszukasz...

> i znajdz do tego driver dla netware :))))))))
> ja bym twoje 90% zwiekszyl do 95%. ale jaki IDE by nie byl, jeden dysk
> przeszkadza drugiemu jak jest na tej samej tasmie. a dla serwera jest
> to bardzo istotne. wolniejszy dysk bedzie przytykal ten szybszy. na odwrot
> tez, ale jest to malo odczuwalne.

Oczywiscie dwoch tasm byc nie moze? :>

Rzecz jasna nie zaprzeczam argumentom o wyzszosci SCSI, ale to co
napisales akurat calkiem prosto odparowac :>

karpio