Re: Bezprecedensowa LICENCJA.

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Mon 28 Jul 1997 - 18:27:03 MET DST

At 15:20 97-07-28 +0200, you wrote:
> [...]

  Ale miedzy tym przykladem a softwarem jest taka roznica, ze
  spiratowanie cudzego MATERIANEGO produktu wymaga mniej wiecej
  tych samych nakladow co wyprodukowanie orginalu. A biorac pod
  uwage seryjnosc produkcji to jednostkowe powielenie seryjnego
  produktu moze byc drozsze niz produkcja orginalu.
  Wez pod uwage dlaczego sie nie piratuje samochodow itp hardware. :)
  Z softwarem jest podobnie jak z utworami audio. W wartosci calosci
  koszt nosnika i powielenia jest minimalna w stosunku do ceny reszty.
  Ta reszta to wartosc intelektualna, ktora wlasnie piratujemy i za
  ktora nie chcemy (my piraci) placic.

>ale tutaj nie dyskutujemy o piratowaniu mks'a i sprzedawaniu jego
>kopii na gieldzie, bo to juz jest piractwo. dyskutujemy o tym,
>ze nie mam swobody w tym gdzie moge odpalac program ktory kupilem.
>w analogii do telewizora wygladalo by to tak, ze przykrecam go do
>sciany solidnymi srubami, bym nie mogl przeniesc telewizora
>do sasiedniego pokoju.

  Nie. Tutaj lepsza analogia to ze sobie kupujesz telewizje kablowa
  i mozesz ja przylaczyc do konkretnego telewizora (np z naklejonym
  hologramem) czy mozesz go (ten kabel) wlaczac do roznych telewizorow
  jakie masz w domu.

--
Romek