Re: Kupiepeceta na akumulator

Autor: Edwin Wierszelis (edwart_at_tomcat.wroclaw.tpsa.pl)
Data: Mon 28 Jul 1997 - 09:47:33 MET DST

In article <GoldED.1997072601493400011.roman_at_silesia.pik-net.pl>,
"roman_at_silesia.pik-net.pl" <roman%silesia.pik-net.pl_at_f88.n484.z2.fidonet.org>
wrote:
>Jednak brakuje Ci wyobrazni...
>
>Bierzesz UPSa, o ktorym wiesz, ze ma akumulator 12V (np. APC Back UPS 400 - ma
>akumulator 12V 7Ah), kupujesz: akumulator samochodowy np. 12V 55Ah, klemy do
>akumulatora, 1 diode Shotky'ego 30V/30A (Shotky ze wzgledu na maly spadek
>napiecia), prostownik do ladowania tegoz akumulatora (ale taki
> inteligentniejszy
>to znacznie tansze od notebooka.

       Czesc RoMan (BTW kupe lat...)

Troche sie dziwie, ze Ty wlasnie taki tekst napisales. Sprawdzales czy to
wyjdzie? Bo ja nie. I nie probowalbym, bo by mi bylo szkoda UPSa. Te
zwierzatka sa dosc inteligentne, na podstawie malo charakterystycznych objawow
potrafia ocenic stan baterii, jej przewidywana zywotnosc itp. Podejrzewam, ze
UPS zglupialby, gdyby mu cos takiego zrobiono.

To juz predzej tak:
- monitory i tak zasilane sa w srodku niskim napieciem. Popytalbym kumpla
serwisowca, albo sam posprawdzal kilka monitorow mono. Sadze, ze bym znalazl
taki, ktory ma wewnatrz 12V.
- 12V przerobilbym na 5 impulsowa przetwornica, nie silac sie na projekty
wykorzysujac nie po Bozemu schemat zasilacza impulsowego ze starszego numeru
Radioelektronika,
- co do -5V lub -12, poszukalbym takiej plyty, ktora tych napiec nie uzywa. Do
zasilania RS'ow mozna by zrobic niezbyt mocna przetworniczke, chocby i bez
elementow indukcyjnych.

Chyba byloby jeszcze tansze od peceta z rozprutym UPSem.

Co do wyobrazni, jej braku bym Ci nie zarzucil na pewno. :-)

Pozdrowienia, EdWin

edwart_at_tomcat.NOSPAMPLEASE.wroclaw.tpsa.pl
Uwaga! W celu otrzymania prawidlowego adresu prosze
usunac z niego NOSPAMPLEASE.