Re: Nec 4x4

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Fri 25 Jul 1997 - 19:26:05 MET DST

Dariusz Macherowski napisał:

>Nie moge sobie poradzic z konfiguracja CD-ROM NEC 4X4.
>Glownie chodzi mozliwosc pracy w sesji DOS-a, aby ten widzial nie jeden dysk a cztery.
>Moze mam nie aktualne sterowniki?
>Czy ktos moze mi pomoc?

Nie napisałeś, czy używasz też windowsów (i których), ale to może bez znaczenia
pod dosem. Na dyskietce dołąćzonej do mojego Neca 4x4 nie było żadnej informacji
o konfiguracji dosowej, więc zrobiłem najprościej jak można, kopiując
praktycznie wszystkie ustawienia z konfiguracji mojego poprzedniego cd-romu
(Sony atapi) i podmieniając tylko sterownik.

W pliku CONFIG.SYS (pod windows 95 to jest CONFIG.DOS) mam:

DEVICE=C:\DOS\NEC_IDE.SYS /d:MSCD000 /I:0
; (to jest sterownik z dyskietki NECa)

A w AUTOEXEC.BAT (win95: AUTOEXEC.DOS):

LOADHIGH C:\DOS\MSCDEX.EXE /d:mscd000 /m:12 /e /l:f
; (to jest mscdex od dosa 6.0)

Działa - pod dosem mam 4 osobne litery dla 4 dysków CD.

Podobno można też ustawić NECa w taki sposób, żeby wszystkie cztery dyski
odpowiadały jednej literze, ale nie próbowalem tego i nie wiem jak...

Acha - przy inicjalizacji, sterownik NECa wypisuje tak:

Oak Technology Inc. OTI-910 CD-ROM device driver Rev D910V310.CHANGER-14B 2.5
Device name : MSCD000
Number of drives: 4

(Jesli chcesz, moge Ci ten sterownik podeslac; chociaz jesli kupiles NECa
niedawno to pewnie masz albo ten sam, albo nowszy. Mozesz sprawdzic: moj ma
29.089 bajtow i date 23.06.96)

marek

--
Marek Jedliński  UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337
eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net | http://www.lodz.pdi.net/~eristic/