Re: Bezprecedensowa LICENCJA.

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 25 Jul 1997 - 15:02:00 MET DST

On Fri, 25 Jul 1997, Andrzej Lewandowski wrote:

> [...]
> ksiezyc". Samochod skonstruowany do jazdy po drodze nie da sie uzyc do
> lotow na ksiezyc, wiec taki wymog producenta bylby bez sensu. Autor
> oprogramowania nie zastrzega ze program moze byc wykorzystywany do
> lotow na ksiezyc. Autor zastrzega jedynie ze program ma byc uzywana na
> zasadzie "jeden program - jeden komputer". Nic w tym dziwnego, ani
> zdroznego. Znane to jest i stosowane szeroko na swiecie. Przy czym na
> swiecie nikt nie stosuje hologramow. Bo swiat juz sie nauczyl, ze sie
> nie oplaca krasc. A w PL na to pewnie potrzeba nastepnych 10 lat.

Wypraszam sobie insynuacji na temat prob kradziezy oprogramowania.

> Przy okazji - wszelkie analogie z samochodami, telewizorami itd. sa
> niedobre. "Kupujac" program nie kupujemy go - kupujemy tylko prawo do
> jego uzytkowania. Pozostaje on wlasnoscia producenta/autora. Kupujac
> telewizor czy samochod nabywamy prawa do jego wlasnosci i mozemy z nim
> robic co chcemy.

Tu Drogi Panie popelniasz Pan blad myslowy, nie moze pan otworzyc
fabryki i kopiowac zakupionego samochodu, telewizora lub innych
produktow.
Kupujac program komputerowy mam prawo z niego korzystac, autor pomimo
swoich pelnych uprawnien nie moze zabronic mi korzystania z oprogramowania
ktore kupilem, w zakresie opisanym w umowie kupna-sprzedazy (licencji).

Jedynie wyrazilem swoje obiekcje dotyczace nowej umowy licencyjnej,
stwierdza Pan ze na calym swiecie tak sie sprzedaje prosze podac mi
jakis przyklad ze swiata tak sformulowanej umowy licencyjnej.

Mysle ze do konca nie zrozumial Pan problemu i nie jest Pan w stanie
przewidziec konsekwencji wprowadzenia tego typu umow licencyjnych.

> Andrzej Lewandowski

Pozdrawiam
          Jarek
Jarosław Kozak