Re: Bezprecedensowa LICENCJA.

Autor: Piotr Liskiewicz (piotrekl_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 25 Jul 1997 - 13:09:31 MET DST

Maciej Pilichowski wrote:

> Hej,

[ciach]
> kradziezy. Poniewaz jest to ewidentnie sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem, wiec
> wniosek -- programy to tak zupelnie inna materia, ze analogii lepiej zadnych
> nie wysnuwac. Nawet z kasetami audio. Kaseta audio bowiem sie sama nie
> rozmnozy /przyklad pierwszy lepszy/ a program tak.
Osmiele sie nie zgodzic. Programy same tez sie nie rozmnazaja a -
podobnie jak
w przypadku kaset/plyt kompaktowych - moze byc rozmnazany przez
usera/melomana.

> Program komputerowy to
> zupelnie jedyna w swoim rodzaju jakosc.
Jezeli chodzi o techniki i mozliwosci jego kradziezy niczym sie nie
rozni od
nagran fonograficznych.
IMHO analogia do plyt kompaktowych jest bardzo trafna i naswietla
absurdalnosc
takich umow licencyjnych. Stwierdzenie ze przeciez mozna nie kupowac nie
jest
powaznym argumentem w dyskusji - wydaje mi sie ze towar jest tworzony z
mysla o
kliencie i firma go sprzedajaca powinna raczej klienta zachecic do kupna
a nie
odstaszac stawianiem trudnych do przyjecia warunkow.
Pozdrawiam

> Maciej "MACiAS" Pilichowski
Piotrek

--
| Piotr Liskiewicz |  piotrekl_at_free.polbox.pl  |