Soundblaster i wavetable

Autor: Michal Wisniewski (misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl)
Data: Tue 22 Jul 1997 - 11:24:21 MET DST

Czesc,

W sobote kumpel kupil sobie klona SB z modulem Wavetable. Wczesniej
slyszal u mnie Gravisa, wiec mial nadzieje, ze dzwiek chociaz bedzie
podobny (optymista :)) ).
Zeby ja wyprobowac przynioslem pare demek, ale pisane one byly glownie
pod GUSa, wiec jesli byl SB to najczesciej mono i oczywiscie bez
mozliwosci wykorzystania wavetable. I tu moje pierwsze pytanie:

1. Aby takie demo wykorzystalo wavetable z Soundblasterem, musi byc
specjalnie napisane, prawda? - tzn. musi miec po prostu mozliwosc
wykorzystania tego dodatkowego modulu, ktorego SB normalnie nie ma -
mozliwosc wykorzystania modulu nie zalezy wiec od jakis ustawien
setupu SB, tylko od konkretnego programu...

Pod Winda wavetable chyba dziala - tzn. mozna ustawic MIDI jako 'FM
synthesis' lub 'external module' i dzwiek przy tym drugim ustawieniu
jest lepszy (ale i tak u mnie Gravis lepiej gra jako synteza FM :)) ).

2. Czy ktos zna programy pod DOS (dema, odgrywarki plikow, gry), ktore
potrafilyby korzystac z SB z modulem wavetable (i jak sie taka
kombinacja nazywa w menu programu?) MPU-401?

3. Karta szumi, ale tylko wtedy gdy sama gra; przy odsluchiwaniu plyty
muzycznej w CD-ROMie jest OK. Czy to takie badziewie, czy mozna cos z
tym zrobic?

Dzieki za odpowiedz
Michal

Michal Wisniewski misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl
Warsaw University of Technology