Re: NT4 i ZIP SCSI

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 18 Jul 1997 - 21:04:20 MET DST

Domin 'Alien' Wnek wrote:
> Mam ZIP-a SCSI wewnetrznego, ktory chodzi na kontrolerze zalaczanym do
> napedu. Kontroler jest zworkami ustawiony na IRQ 12 i zawsze bez
> problemu tak chodzil. Zainstalowalem ostatnio NT4 i:
>
> Kontroler SCSI sie odpala, ale system twierdzi, ze na 11 przetwaniu.
> Niestety, na 11 jest Gravis, wiec go oczywiscie NT wylacza, zeby nie
> bylo konfliktu, ale gdy ustawie Gravisa na 12, to oczywiscie dzwiek
> sie
> wali, ze nie powiem o pracy ZIP-a, wiec kontroler ciagle chodzi na 12.
> NT same twierdza, ze zle jest podawane przerwanie kontrolera, ale nie
> [...]

NT przyjmuje, że sterownik SPARROW _MUSI_ być na przerwaniu 11. Zmianę
przerwania można było uzyskać tylko poprzez modyfikowanie rejestru
(Plug&Play! :) ). Niestety nie mam SCSI, więc nie śledziłem tego
wątku, ale na comp.os.ms-windows.nt.setup.hardware było to kiedyś
dokładnie opisane. Wyjścia są dwa:
1) przestawić SCSI na IRQ11 i Gravisa na 12,
2) przestawić w rejestrze IRQ dla SCSI na 12.
Pierwsze rozwiązanie nie wymaga wielkiej inwencji, ale może być
nie do zrealizowanie. Drugie wymaga poszukania w archiwach lub
zadania pytania na ww grupę, ale wielu osobom pomogło.

Radosław Sokół
Mail address: rsokol_at_iname.com
What do you want to fix today?