Re: po co MMX?

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 19 Jul 1997 - 16:45:31 MET DST

On Wed, 16 Jul 1997 19:35:25 +0000, you wrote:

> Jak jeszcze przytoczysz korespondencje z programistami,
> o ktorych mowisz i tam bedzie tak napisane to ci uwierzymy.
>
> A o uszy mi sie obilo, ze jednak nowe zoptymalizowane do MMX
> kompilatory C juz sa. Byc moze jeszcze nie ma tych, ktorych
> uzywali ci co robili te szybsze oprogramowanie, o ktorym mowisz.

Ja nie twierdze, ze tak jest. Wysuwam tylko hipoteze i mysle, ze jest ona
bardzo prawdopodobna. No chyba nie zaprzeczysz ?

Powtarzam to, co juz kiedys napisalem:
Ja sam sporo programuje i wiem, ze dla programisty niema produktow
skonczonych. Zawsze mozna cos ulepszyc. A w warunkach ostrej walki o terminy
wychodza programy, w ktorych ulepszyc mozna bardzo duzo.
Np. taki word.
Zauwazyles ile wazy dluzszy tekst z worda ? A zauwazyles jak sie pakuje ?
Na ogol spokojnie 20 razy. A ile wazy sam word ? Ja wiem co nie co o
programowaniu smiem twierdzic, ze:
word moglby wazyc znacznie mniej,
moglby byc znacznie szybszy,
moglby generowac znacznie ktotsze pliki.

I tak jest z ogromna wiekszoscia oprogramowania komercyjnego. Te programy
duzo moga, ale sa bardzo nieoptymalne. Programisci po roku eksploatacji
widza, co jest zrobione najgorzej (tu: najwolniej dziala) i piszac update to
naprawiaja.
A ze nowe wersje programow nie sa szybsze ? Dlatego, ze sa znacznie bardziej
zaawansowane. Moga wiecej, testuja wiecej warunkow, wiec dzialaja wolniej
mimo, ze niektore procedurki w porownaniu ze starsza wersja sie poprawily.

IMHO najlepsi programisci pracuja w rozrywce, czyli pisza gry. Oni naprawde
wyciskaja ze sprzetu wszystko, co sie da.
A powody widze takie:
1) Przywatnego uzytkownika nie stac na taki sprzet, na jaki stac nawet
niewielka firme.
2) Jak windows chodzi za wolno, to jest to dyskomfort, ale mozna uzywac, ale
jakby Qukake chodzil 1 ramke na sekunde, to po prostu nie daloby sie grac.

Oczywiscie nie przytocze ci korespondencji z programistami, ale sprobuj
udowodnic mi brak logiki w powyzszym wywodzie.

P.S.
Posylaj tego typu teksty raczej na liste, a nie mailem. Niech wszyscy sie
moga ustosunkowac.

    +--\ /--\ +--\ +--\ /--\ | | Arkadiusz Dabrowski
                                     dobrov_at_zeus.polsl.gliwice.pl