Re: Pytanie o AGP

Autor: Joker (pawello_at_polbox.com)
Data: Tue 15 Jul 1997 - 18:59:47 MET DST

Artur Nowicki <arturnow_at_optimus.poznan.pl> napisał(a) w artykule
<01bc912d$73bc3000$1b95fe96_at_arturnow>...
> Doczytałem gdzieś że AGP będzie 32-bit i będzie pracowało z czestot.
66MHz
> (standard PCI 2.1) .
> Wyniki mają być dużo lepsze niż PCI 66MHz , co ciekawe mają być dwa
rodzaje
> 1x i 2x , niestety tylko domyślam się że 2x w jasny sposób określa
2-krotny
> wzrost prędkości .Kosztem czego ? Podniesienia czestotl. (raczej nie , to
> by oznazało 133 MHz a takich płyt jeszcze jakiś czas nie będzie) , no to
> może szerokości magistr. do 64-bit ?.Na koniec jeszcze jedno pytanie a co
> ze zgodnością elektryczną z PCI , tj. czy obecne karty graf. będą
> [...]

NIE, nie wydaje mi sie (Intelowi takze), aby AGP bylo kompatybilne z PCI
To bedzie nowa szyna danych (roznice takie jak PCI - ISA) przeznaczona dla
ultra szybkich kart graficznych. A poza tym to Intel nie ma zamiaru
zaimplementowac jej w standardowym Pentiumie czy nawet pMMX, a tylko w
pPRO. Ale za to S3, Asus, Soyo i inne firmy majace cos do powiedzenia w
grafice
i plytach glownych zapowiedzialy zmuszenie tego standardu do pracy ze
zwykla
pentiawka..

Joker

joker07.polbox.com