Re: AMD K5 vs. Cyrix 6x86

Autor: Krzysztof Matula (kmtaboo_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 14 Jul 1997 - 18:14:41 MET DST

On Wed, 09 Jul 1997 14:00:01 +0200, Mateusz Ozynski
>To jest akurat prawda. Tyle tylko, ze Cyrix ma koprocesor na poziomie
>P90-P100, a nie P60... Poza tym - jest wile gier z grafika 3D, ktore na
>Cyrixach chodza szybciej niz na Intelach (np. Toshinden) - sa to jednak
>wyjatki, ktorych wlasciwosci wynikaja bardziej z lenistwa programistow
>(Quake byl optymalizowany dla Intelow).

Twoim zdaniem pisanie procedur chodzacych rownie szybko na sprzecie z
nieco slabszym koprocem wynika z lenistwa ?!?! Moze powiesz jeszcze ze
prosciej pisze sie kod tylko na stalym przecinku? Widze, ze nigdy nie
miales okazji kodowac zadnego 3d-engina...
Juz nie pamietam ile to razy klalem gdy braklo mi rejestrow lub gdy
musialem pilnowac odpowiedniej dokladnosci czesci calkowitej i
ulamkowej liczby staloprzecinkowej. Bliski bylem wtedy zrobienia
wiekszej czesci obliczen przy pomocy koproca. Po godzinie gapienia sie
w kod zawsze jednak udawalo sie wygospodarowac jakis rejestr...
I ty mowisz tu o lenistwie! Uwazasz ze trudniej byloby zakodowac
wszystko w C na float-ach ?

KM