Re: AMD K5 vs. Cyrix 6x86

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 11 Jul 1997 - 22:56:12 MET DST

On Thu, 10 Jul 1997 11:35:30 +0200, Vindex <anowak_at_iss.katowice.pl> wrote:

><ciach>

>Obawiam sie ze nie za bardzo znasz algorytm Quake'a. On uzywa przede
>wszystkim rejestrow koprocesora. Poza tym niespecjalnie zgodzil bym sie
>z tym ze obliczenia wykonywane na koprocesorze to 5% pracy. Zapomniales
>chyba o light sourcing'u i renderingu. To co piszesz ew. moze sie
>odnosic do GLQuake'a bo tam wiekszosc roboty odwala karta.

Light sourcing - fajna nazwa.
A wszystko sprowadza sie do obliczenia wartosci oswietlenia w kazdym wierzcholku
rysowanej sciany, a potem juz czolgowo, Goraudem. Porcja pixli przez jedna
tablice oswietlenia, nastepna porcja przez druga itd. (coraz ciemniej, lub
jasniej)
Cale obliczenia przy modelowaniu oswietlenia sprowadzaja sie do wyliczenia
odleglosci wierzcholkow od zrodel swiatla, a tego jest bardzo niewiele.

A co miales konkretnie na mysli piszac o renderingu ?

I skad wiesz, ze Quake uzywa glownie rejestrow koproca ?
Moge sie zgodzic, ze uzywa ich bardziej niz inne programy tego typu, ale glownie
rejestrow koproca uzywaja chyba tylko jakies super-hiper programy matematyczne
(choc i to nie jest pewne).

Ja dobrze wiem, ze instrukcje koproca sa na tyle czasochlonne, ze jakby co pixel
wykonywac jakies operacje na koprocu, to Quake na P100 by szarpal 2 klatki na
sekunde w 320*200.

    +--\ /--\ +--\ +--\ /--\ | | Arkadiusz Dabrowski
                                     dobrov_at_zeus.polsl.gliwice.pl