Re: Jaki modem?

Autor: Tomasz Zajbt (kkk_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Fri 11 Jul 1997 - 21:38:01 MET DST

* Tomasz Zajbt,  OW Read Me
* tel. (+48-22) 13-41-45 fax. (+48-22) 10-25-83
* e-mail: kkk_at_ikp.atm.com.pl WWW: http://www.atm.com.pl/COM/README
Korzystałem dotychczas z kilku typów ZOOMa w tym 33600, Zyxela 1496B+  i
USRobotics Sportster 33600.
Z nich zdecydowanie najniżej oceniam ZOOMy choć cenowo są bardzo
atrakcyjne.
USRobotics działa swietnie (w domu korzystam właśnie ze Sportstera 33600)
pod warunkiem, że masz dobrą linię telefonicznę. Gdy łączyłem się po
kiepskiej linii, to najczęściej prędkość była taka sobie a i połączenie
bardzo często było zrywane (nie raz i godzinę strawiłem na próbach
połączenia się). Dopiero, gdy TPSA podłączyła mi drugą (znacznie lepszą)
linię skończyły się kłopoty. Ale pozostaje jeden problem, na który zresztą
cierpiały także wszystkie znane mi ZOOMy. Jeśli do modemu podłączony miałem
telefon, to podniesienie słuchawki zrywało połączenie.
Jeśli chodzi o Zyxela, to prawdą jest to, co mówią w reklamach. Nawet na
beznadziejnych liniach działa bardzo stabilnie. Właściwie nigdy nie
narzekałem, że zrywa mi nagle połączenie. Nie ma też problemu ze zrywaniem
połączenia na skutek podniesienia słuchawki telefonu podłączonego do
modemu. Zyxel 1496B+ miał całą masę bajerów, z których interesująca Cię
funkcja voice była chyba najmniej efektowna. Ale cena Zyxeli niestety do
"najniższych" nie należy.
Zaznaczam, że piszę o modelu, który maksymalnie mógł wyciągnąć 19200, a
więc nie jest to to, czego szukasz. Sądzę jednak, że nowsze modele Zyxela
dziedziczą wszystkie dobre cechy poprzedników. Gdy szukałem modemu 33600,
brałem pod uwagę Zyxela, ale ponieważ nie mogłem znaleźć modemu
wewnętrznego, ostatecznie wybrałem USRobotics.
Moim zdaniem powinieneś jednak zainteresować się, jakie modemy działają po
stronie Twojego providera. Gdy kupowałem Zyxela mój provider też działał na
Zyxelach i bez problemów łączyłem się po maksymalnej prędkości. Ale, gdy
provider wymienił ZyXele na Motorole zaczęły się schody, bo okazało się, że
mój Zyxel za nic nie mógł dogadać się z Motorolom na prędkości 19200 i
musiałem zadawalać się prędkością 14400. Moim zdaniem najlepiej kupować
takie modemy, jakie działają po stronie providera, o ile oczywiście pozwala
na to budżet. Zawsze też istnieje możliwość, że provider wymieni modemy,
tak jak mi się zdarzyło.
Życzę trafnego wyboru
Maciej Pawlicki <macdav_at_polbox.com> napisał(a) w artykule
<199707111432.QAA25641_at_free.polbox.pl>...