Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hydra.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 08 Jul 1997 - 13:44:07 MET DST

: : Linuxie ;-)

: Ale zgodzisz się z tym, że Linux sam ni z gruchy ni z pieruchy nie
: wy(bum) wszystkiego tylko daltego, że kilka dni czy godzin wcześniej został
: zainstalowany :)

Panooowie.... jest tlko jedno ale (normalnie uzywam systemow RISC,
a na PC zarowno FreeBSD, jak i Win95). Otoz.. ani Linux, ani
FreeBSD nie sa alternatywa dla W95 i odwrotnie i nie mozna
proponowac komus np. Linuxa zamiast W95 - obie rzeczy sluza
do zupelnie innych zadan (mimo tego, ze niektorzy z uporem
godnym lepszej sprawy usiluja udowodnic sobie i innym, ze jest
inaczej). Jesli ktos musi uzywac np. M$ Access w najnowszej wersji,
to ani FreeBSD, ani Linux, ani SCO, ani Solaris, ani AT&T SysV.4
mu sie nie przydadza.

Co do Win95. Z mojej praktyki wynika, ze Win95 jest bardzo wrazliwe
na sprzet. Tak sie niestety sklada, ze w Polsce bardzo czesto
jedynym kryterium zakupu sprzetu jest cena :( - nie wszyscy bowiem
wiedza, ze na sprzecie elektronicznym nie mozna oszczedzac, bo
takie oszczednosci zawsze sie zemszcza i to w relatywnie krotkim
czasie.

Dlatego uwazam, ze zawsze gdy macie zauwazalnie dziwne problemu
z Win95 powinniscie zaczynac od testu, ktory tu ktos proponowal
- zainstalowac na "golym" komputerze Win95 i obserwowac jak sie
zachowuje system - sprawdzic czy nie ma konfliktow, czy aby
zainstalowane drivery sa najnowszymi, dostepnymi wersjami itd.

Nie jest prawda, ze Win95 musi sie krzaczyc samo z siebie.
Mam w domu Win95 na jednej partycji (na dosc porzadnym PC)
i nie mialem jak dotad przypadku wykrzaczenia sie Win95
- podobnie wyglada sprawa na kilku innych maszynach, na ktorych
musialem postawic Winde. Generalnie na komputerze, na ktorym
dobrze chodzi Win95 beda rowniez dobrze dzialaly inne systemy
(w tym FreeBSD i Linux).

Inna kwestia jest nalezyte obchodzenie sie z Win95.
Wbrew panujacej opinii nie jest to system nadajacy sie
dla tzw. "lamerow" i wymaga on duzej uwagi, szczegolnie
gdy instalujemy i odinstalowujemy jakies oprogramowanie!
Bardzo latwo uszkodzic Win95 instalujac jakis niedorobiony
shareware, czy tez zle "scrackowany" program komercyjny
(m.in. dlatego preferuje uzywanie oprogramowania licencjonowanego
jesli juz pominac inne powody). Szczegolna uwage nalezy natomiast
poswiecic odinstalowywaniu oprogramowania - ten temat niestety
niekiedy kuleje w Windows i to z winy tworcow danego pakietu.
Bardzo czesto aplikacja podczas swojej pracy wykonuje zmiany,
ktore pozniej nie daja sie latwo usunac (czasem trzeba
uciekac sie do edycji Registry w Win95 - nie polecam tego
osobom, ktore nie maja pojecia "co to jest Registry").

Slowem: Winde trzeba instalowac na sprzecie majacym w miare
mozliwosci markowe komponenty (w tym CPU) i nalezy obchodzic
sie z nimi ostroznie.

                                Pozdrawiam,
                                   -Krzysio
PS.
        Do testowania komputerow polecam programik
PCCHECK - jest niezly.

  | E-mail:                        =Unix/Network Security Expert= |
  | krzysio_at_hydra.mimuw.edu.pl     IRC:  Krzysio    Radio: SQ5ASM |
  | Voice - Plus GSM: +48-601-220859 fax: +48-22-617-66-58        |