RE: Aparat cyfrowy - HELP -

Autor: Mariusz Tatka (mariusz_at_tpg.krakow.pl)
Data: Mon 07 Jul 1997 - 19:33:43 MET DST

On Monday, July 07, 1997 6:05 PM, Igor [SMTP:igor_at_zt.lublin.tpsa.pl]
wrote:
> Czesc!

> Planuje w najblizszym czasie kupic cyfrowy aparat fotograficzny
> do uzytku domowego. W zwiazku z tym prosze o porady jaki sprzet
> kupic i gdzie. Oczywiscie interesuje mnie jak najlepszy za jak
> najnizsza cene:o)

> Pozdrawiam

> Igor

Moge napisac pare slow o Casio QV-10A. Nie, zebym zachecal akurat do
tego ale taki mam w tej chwili w rece. Od roku uzywamy i sprawdza
sie. Pamieta 96 zdjec, obiektyw F2.8/5.2mm. Jest tez druga przyslona
8 , recznie ustawiane. Jest tez ustawienie makro co razem daje 4
zakresy ostrosci 60cm-310cm, 13cm-16cm, 30cm-niekonczonosc i
11cm-21cm. Element swiatloczuly 1/5 cala CCD, 250000pixeli. Monitorek
1,8 cala kolor. Migawka 1/8 sek do 1/4000 sek. Samowyzwalacz 10sek.
Niewielki 190g. Zasilanie 4xpaluszki lub zewnetrzne 6V. Do tego soft
na PC i Maca do transmisji zdjec przez RS232 (57600) oraz komplet
kabelkow do obu komputerow. Mozna podlaczac do komputera i do TV. W
obsludze bardzo prosty i wygodny. Obiektyw jest obrotowy tak, ze
mozna robic zdjecia ponad glowami i widziec obraz na monitorku. Do
robienia zdjec pod strony internetowe idealny. Po prostu robisz
zdjecia, podpinasz sie do laptopa, sciagasz zdjecia z aparatu.
Laczysz sie przez modem i pchasz dalej. I za 5 minut moze byc na www.
Ma swoj wlasny format zapisu zdjec (CAM), zdjecie zajmuje ok. 25kb.
Mozna to pozniej zapisac jako BMP, PICT, TIFF 320x240 lub 640x480.
Oczywiscie porownywanie do klasycznych aparatow nie ma sensu bo to
zupelnie inny zakres zastosowan.
Aha, cena w Stanach rzedu 400$. Wiem, ze ktos w Polsce to tez
sprzedaje.

Pozdrawiam.

Mariusz Tatka
e-mail: mariusz_at_polished.net