RE: AMD K6

Autor: Mariusz Tatka (mariusz_at_tpg.krakow.pl)
Data: Fri 04 Jul 1997 - 11:27:32 MET DST

Czesc.
On Friday, July 04, 1997 1:01 AM, Arkadiusz Goralski
[SMTP:goral25_at_free.polbox.pl] wrote:
> Czy?by dyskusja o K6 przerodzi?a sie w dyskusje o Cyrix'ie? Powiem
> tylko
> ?e Cyrixy 6x86 s? do d... Wszystko sie wiesza i kaszani, wiem bo
> sam u?ywam.
[...]
> goral25_at_free.polbox.pl
Z wlasnych doswiadczen z Cyrixem mam odmienne zdanie. Mamy w firmie 4
komputery z Cyrixami 6x86 P200+ (zegar 150Mhz, komputery oryginalne
robione przez Cyrixa, nic nie podkrecane, prodcenta plyty nie udalo
mi sie znalezc). Mamy je od ponad roku. Chodzi na nich Win95, WinNT40
workstation i server, Linux, SQL server, M$ Office 97, M$ Visual
Studio, X-Windows. Wszystko BARDZO intensywnie eksploatowane. Sa
szybkie (wyraznie szybsze niz Pentium 166) i niezawodne. Sa wlaczone
non-stop i nie ma z nimi problemow. Jesli na jakims procku chodzi
non-stop Windows NT serwer i wyzej wymieniony soft i to dziala i nie
wiesza sie to dla mnie oznacza, ze procesor jest dobry. Z grami nie
probowalem.
Jeszcze taka uwaga dotyczaca temperatury pracy Cyrixow. Faktem jest
 ze sie strasznie grzeja. U mnie maja oryginalne wiatraczki Cyrixa,
ktore sa znacznie wydajniejsze niz normalne. Poniewaz jeden z nich
halasowal wymienilismy go na kupiony w Polsce wiatraczek ale nie na
zwykly pentiumowy ale taki niby specjalny do Cyrixa. I wtedy tak jak
piszesz zaczelo sie wieszac i kaszanic. Zalozenie oryginalnego
wiatraczka i schowanie komputera pod biurko pomoglo. Nie halasuje i
dziala. Wiec wniosek z tego, ze Cyrixy moga byc dobre (nie twierdze,
ze wszystkie modele) ale na pewno musza byc lepiej chlodzone niz
Intele.
Jesli uzywasz Cyrixa Arku to sprobuj dac mu lepszy wiatraczek. Daj mi
znac na priva czy to pomoglo.

Pozdrawiam.

Mariusz Tatka
e-mail: mariusz_at_polished.net