RE: Sprzet do transmisji danych po liniach stalych

Autor: Mariusz Tatka (mariusz_at_tpg.krakow.pl)
Data: Wed 02 Jul 1997 - 18:13:46 MET DST

Czesc.

On Wednesday, July 02, 1997 1:35 PM, Anna Smiec
[SMTP:smiec_at_saxon.pip.com.pl] wrote:
> Hej!
>
> Poszukuje czegos, co nie kosztuje nie wiamomo ile, a co
> zapewnialoby
> jakas przyzwoita predkosc transmisji (ok 1 .. 2 Mbity/sek) na
> odleglosc
> okolo 8-14 km. Moze byc 4- i 2- drut.
>
> Anna Smiec

A sprawdzalas http://www.telindus.com ?
O modelu CROCUS HDSL pisza:
The HDSL modem is designed to work at 2 Mbit/s without repeaters over
up to 7.8 km on standard twisted-pair cables ( 0.6 mm)
i dalej:
Wire diam.(mm) 2-pair(km) 3-pair(km)
   1.0 12.5 13.9

Oczywiscie nie recze, ze tak jest na prawde. U mnie w firmie mamy
taki modem, na dwoch parach kabli z TPSA dziala juz chyba 4 miesiac
bez najmniejszych problemow. Dokladnej odleglosci nie znam ale rzedu
2 km. Ten modem ma taka opcje, ze jak jedna para ulegnie uszkodzeniu
to dziala na tej drugiej 1Mb (lub jak sa 3 pary to 2 Mb na dwoch
pozostalych). Wczesniej mielismy Datentechnik (1Mb) ale to byl str
aszny zlom, bylismy na granicy jego zasiegu i ciagle byly problemy. A
Telindusa tez mielismy taki model HS (144kb do 8km) i przez 2
miesiace 0 problemow. Tak, ze firme moge polecic z autopsji a nie z
opowiadan.

Jak chcesz znac jeszcze jakies szczegoly to zapraszam na priv.

Mariusz Tatka
e-mail: mariusz_at_polished.net