Re: Jak sie polaczyc (500m)?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 26 Jun 1997 - 15:33:13 MET DST

On Mon, 23 Jun 1997 16:54:34 GMT, slaskir_at_ee.pw.edu.pl (Robert Slaski)
wrote:

>To tylko kwestia mocy lasera i zogniskowania wiazki:)
>Nie wiem, czy dobrze pamietam, ale dla (pod)czerwieni mgla jest dosc
>przezroczysta.

Zalezy dla jakiej. Naczytali sie ludzie historyjek o laserach
podczerwonych co to mimo mgly, tylko jakos nikt nie raczy zauwazyc ze
to lasery dwutlenkowe o dlugosci fali dziesieciu mikrometrow. A dioda
laserowa, nawet podczerwona, to jakies dziewiecset nanometrow, jak
jest calkowita ciemnosc to jej swiatlo idzie nawet zobaczyc (nie wiem
jak kto, ale ja dostrzegam, slabo bo slabo ale jednak). Roznica w
rozpraszaniu takiej podczerwieni a swiatla widzialnego jest w sumie
niewielka - mniej szkodzi taka szaroniebieska mgielka, ale porzadna
mleczna mgla kladzie praktycznie rowno widmo widzialne i podczerwien z
diody!

Darek