Re: HP 400 vs Cannon 240

Autor: Jan Dubiec (alx_at_rdp.asi.alcatel.es)
Data: Wed 25 Jun 1997 - 12:09:17 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> gorzej...
>
> Zalezy jaka atramentowka. Ja na swoja HP600 nie narzekam - kosztowala
> (poltora roku temu) 700 zl, a sensowniejsze lasery zaczynaly sie od
> 1500.
> I jakosc druku z HP600 jest lepsza niz z tamtych laserow.
>
> Poza tym akurat mam do czynienia z kilkoma laserami, i jeszcze jedna
> HP600.
> Wsrod tych laserow sa takie OKI400el (LED), ktorych nikomu nie zycze.

Tak. Cena to bardzo mocny argument. Ale cena sensownej plujki (np. HP
DeskJet 1600, Epson Stylus Color 1520, Epson SQ 870/1170) jest
porównywalna do cen sensownych laserówek, a w przypadku Epsona SQ nawet
wyższa. Co do jakoœci wydruku - czy laser czy plujka - kwestia gustu.
Dla mnie laserówki zawsze będš górš.
Co prawda z plujki również można otrzymać niezły wydruk, ale aby tak się
stało, to trzeba zakupić odpowiednie medium, którego cena jest doœć
wysoka : od 30gr/strona (papier) do 2zł/strona (specjalna biała folia).
Ceny rzuciłem z pamięci, ale na życzenie mogę jutro podesłać aktualne.
Wydruk na czymœ takim daje rzeczywiœcie dobra efekty.
Odnoœnie OKI: proponuję potestować OL1200.

Z drukarskim pozdrowieniem:
/J.D.

P.S. I żeby nie było, że jestem jakimœ tam ortodoksem i wyznaję tylko
OKI :-). Miałem z nimi do czynienia przez około pół roku (igłowe,
laserowe). W pracy używam HP 5M (naprawdę niezła), a prywatnie to nie
mam żadnej drukarki i nie zamierzam kupować (no bo i po co, skoro można
drukować w pracy, no nie ;-) ).