Re: modemy - problemy

Autor: Piotr Gutkiewicz (pgutkie_at_ippt.gov.pl)
Data: Tue 24 Jun 1997 - 12:01:30 MET DST

At 09:19 97 - 06 - 24 +0200, you wrote:

>Mam piekielne problemy z instalacja pewnego modemu.
>Upartosc urzadzenia sprawila ze i ja stalem sie
>rownie zaciety (po 10h mam prawo) i nie spoczne poki
>skubanca nie zainstaluje. Sprawa honoru ;-)
>Wszystkich ktorzy posiadaja doswiadczenie
>w "zmaganiach modemowych" prosze o wszelkie uwagi,
>pomysly i rozwiaznia. Bede bardzo wdzieczny.
>Odpowiedzi prosze kierowac nie na liste a na
>adres :
>
>grenda_at_man.poznan.pl
>
>poniewaz nie jestem uczestnikiem listy i posting ten
>zamieszczam za posrednictwem kolegi
> ------
> [...]

[cut}

Witam!

Jezeli w komputerze posiadasz karte graficzna na S3 to
zapomnij o instalacji modemu na COM4 pod Windows 95.
Skup sie na pozostalych trzech COM-ach. Z pozostalych,
jezeli masz dwa porty w komputerze i uzywasz myszki na
porcie szeregowym COM1 lub COM2 a nie typu PS/2 (IRQ12)
to w konfiguracji modemu wybierz ustawienie port-przerwanie
standardowe, ktore uzywa innego IRQ niz myszka. Np. myszka
na COM1, IRQ4, to modem COM2, IRQ3, ale drugi port w komputerze
trzeba rowniez przekonfigurowac z COM2 na np. COM3, IRQ4
lub COM4, IRQ3. Mozna tez (bez zmian ustawien portow w komputerze)
probowac ustawic modem na adres COM3 ale wybrac przerwanie
niestandardowe np. IRQ5 ale to nie zawsz jest mozliwe gdyz inne
przerwanie moze juz byc zajete przez np. karte dzwiekowa a i nie
pamietam czy w konfiguracji modemu pod Windows 95 daje sie wybrac
inne przerwanie. Tez juz mialem podobne problemy, pozdrowienia
i zycze powodzenia
                                Piotr