Re: NETYKIETA

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 21 Jun 1997 - 20:03:32 MET DST

Dnia 20 Jun 1997 16:50:50 GMT, Radosław Sokół napisał(a):
>Jacek Osiecki <joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl> napisał(a) w artykule
><slrn5qghgi.1fk.joshua2_at_powercomp.com.pl>...
>: ... co nie zmienia faktu, że to właśnie JEGO produkty wprowadzają w usenet
>: dziwaczny sposób cytowania...

>Może i dziwaczny, ale wygodny. Przy odpowiedziach na końcu listu
>muszę zawsze sięgać po myszkę, by olać cytowania i przejść od razu
>do odpowiedzi. Przy odpowiedzi na początku mogę spokojnie skakać

Przy odpowiedzi na początku (w przypadku, gdy poprzednie postingi z wątku już
przeczytałem i nie są one wyświetlane) muszę lecieć na koniec listu, żeby
zobaczyć, o co chodzi, a potem wrócić na początek, żeby zobaczyć odpowiedź...

>po wątku i za każdym razem widzę od razu odpowiedź na początku
>kolejnego listu (dla oszczędności miejsca na ekranie moje okienko
>newsów mieści tylko 14 linijek listu).

To jest może i dobre, gdy masz cały wątek. Jak przeczytasz wszystkie listy z
wątku, a potem ściągniesz nowe, to już nie jest tak wygodnie... ;)

>Problemem nie jest odpowiedź przed cytowaniem, ale to, że każdy
>cytuje inaczej. Potem nie można się doszukać co jest cytatem,

Jak to nie można? Ja używam slrn-a, który cytaty wyróżnia kolorem
czerwonym... Problemem są co najwyżej "genialne" wynalazki typu:

  "MM> Ale to jest...
   BG> ...niemożliwe."

Wszystkie inne normalne typy cytowania wrzucam do pliku konfiguracyjnego i
jest ok.

A co do slrn-a, to opowiem taką historyjkę: Jako że używam slrnpull-a w
trochę nietypowy sposób (ściągam na uczelni, odpowiadam w domu, itd.), to
ściągał on zawsze określone przeze mnie maximum artykułów. Nie wiedziałem,
dlaczego tak się dzieje (w dokumentacji czegoś takiego nie znalazłem).
Wczoraj, przy ściąganiu newsów, wysłałem do autora slrnpull-a maila z
pytaniem. Przy sprawdzaniu poczty 8 minut później patrzę... a tu odpowiedź
:)
Po krótkiej wymianie korespondencji (wysłałem wycinek z logów, plik
konfiguracyjny) autor podał mi źródło moich problemów i następne ściąganie
newsów działało już ok.
Pokażcie mi taki przykład w M$ :))))

>a co odpowiedzią. Z dwojga złego lepiej, żeby wszyscy odpowiadali
>po cytatach.

Oczywiście.

Tym bardziej, że porządne przeglądarki rozpoznają znaczki "--" na początku
linii jako początek sygnaturki i (tak jest np. u mnie) wyświetlają ją innym
kolorem - u mnie ciemnoczerwonym, jako że dygnaturki są nieistotne.

W ten sposób często można nie zauważyć cytatu umieszczanego za sygnaturką...

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|