Re: CDsy????

Autor: Jacek Żoch (zoch_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 20 Jun 1997 - 22:44:39 MET DST

Tomek j (viper) <scion_at_priv.onet.pl> napisał(a) w artykule
<01bc7cda$9d9a9680$e983ccc2_at_default>...
> Czy mi sie zdawalo, czy o 19:55 wiadomosci podaly, ze:
> URZAD SKARBOWY NAKLADA NA WSZTKIE CD DOD.
> DO CZASOPISM VAT 22%, a WYDAWNICTWA MAJA
> PLACIC (duzo zer) GRZYWNY ZA TO, ZE SPRZEDWALY
> BEZ VATU!
>
> (zatkac uszy) tych pierd* politykow chyba POJEBALO!
> jak bonie dydy, wolalbym zebym zle uslyszal!!!
>
> PS. no i mamy nasz rozkwit pism komputerowcyh ;(((
> zegnaj CYBER, zegnaj CHIP... jesli zaplacicie te
> grzywny (caly czas nie wierze ze slyszalem) to i tak
> mnie nie stac na 45PLN (przewiduje ceny) za CD ;(
>
> czyli: BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

To co teraz napiszę pewnie nie wzbudzi pewnie ogólnego entuzjazmu, ale ja
lubię byc przekorny :-)

1. Nie liczenie VAT-u od CD-ROM, to typowy chwyt na "obejscie" prawa, o
ktorym w kregach informatycznych szlyszalo sie juz od kilku lat. Trudno
przeciez te CD uznac za integralna czesc pisma ! Przeciez byly wersje tych
czasopism bez CD. Dlaczego ktos kto wydaje same CD ma byc gorszy od kogos
kto naginajac prawo wydaje je taniej i w ten sposob zdobywa klientow ?
Pewno te czasopisma bede sie odwolywac i moze nawet wygraja np. w NSA, ale
moim zdaniem jak sie podejmuje taka gre z Urzedem Skarbowym to gdy druga
strona "dokopie" przeciwnikowi nie ma co plakac !

2. Naliczanie w takim przypadku wszystkiego wstecz jest na swiecie dosc
powszechna praktyke, o ile wiem np. w Niemczech w takim przypadku trzeba
zaplacic wszystko od razu po decyzji pierwszej instnacji i dopiero wtedy
mozna sie odwolywac.

3. Oczywiwscie to wszystko uderzy w nas klientow, bo te firmy to nie dobre
wujki i po prostu ewentualny VAT przerzuca na nas.

4. To nie jest tak, ze jako szczegolnie lubie nasze Urzedy Skarbowe :-).
Sam moge podac wiele idiotyzmow, przekroczen prawa i glupoty w ich
dzialaniu, ale wszystkie dotychaczasowe posty byly tak jednakowe, ze
odezwal sie we mnie przekora.

jacek