Re: Czujniki+cos+komputer

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Fri 20 Jun 1997 - 02:48:08 MET DST

On Mon, 16 Jun 1997 11:04:29 +0200 (CEST), Dariusz K. Ladziak wrote:

>Co do pierscienia RS232, to po pierwsze bedziemy musieli przestac
>nazywac to RS-em, bo protokol diabli wezma.

jaki protokol ??????
w RS-232-c nie ma mowy o zadnym protokole
to tylko standard sygnalow (elektryczny)

>Pozostanie tylko sprzet do
>transmisji szeregowej. Nie przecze, ze mozna i tak.
>Po drugie - w TokenRingu krazy nie informacja (ta frunie bezposrednio
>miedzy zainteresowanymi) lecz prawo do dysponowania laczem - kto

jak najbardziej krazy informacja!
i w dodatku zawsze wykonuje pelny krag
(zdjac ma ja prawo jedynie host ktory ja nadal)

>Zatem w sieci Token Ring nie mamy do czynienia z
>przekazywaniem w koleczku informacji, co uniezaleznia ta siec od
>dzialania ktorejkolwiek z maszyn,

jak najbardziej uzaleznia
w "czystym" TR czyli ringu zarowno fizycznym jak i logicznym
tyle ze od dawna token ring konstruuje sie w postaci ringu
logicznego lecz fizycznie jest to gwiazda.

tak samo zreszta Ethernet na twisted-pair z hubem:
logicznie jest to nadal magistrala lecz fizycznie gwiazda

>Natomiast w systemie pomiarowym nie byloby dobrze, gdyby wypadniecie
>jednego elementu kladlo caly uklad. Dlatego tez nie sadze, zeby
>rozwiazanie z RS232 bylo dobrym pomyslem.

rozwiazanie tytulowego tego problemu tzn. iles-tam czujnikow
podlaczonych do komputera w ten sposob to oczywiscie ze bzdura
  (kazdy czujnik musialby miec wlasny interfejs miedzy czujnikiem
   a RS, i praktycznie tez wlasny microkontroler, zeby zorganizowac
   cala logike token-ring)
tyle ze dyskusja juz dawno zboczyla na temat czy da sie
WOGOLE zrobic siec typu token ring na RSach.

zas co do inicjalnego pytania to odpowiedz padla juz dawno
jeden 8miobitowy microkontroler polaczony przez RS do peceta
powinien byc zadawalajacy w 99% przypadkow.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi