Re: CHIP a Urzad Skarbowy (i inni)

Autor: Krzysztof Dziedzicki (krzychd_at_merkator.com.pl)
Data: Thu 19 Jun 1997 - 23:58:50 MET DST

Mariusz Studzinski <Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl> napisał(a) w artykule
<33a972de.74351_at_news.lublin.pl>...
> Wlasnie podali w Wiadomosciach, ze Urzad Skarbowy we Wroclawiu
> zdecydowal, ze wydawnictwa dolaczajace do swoich czasopism plyty
> kompaktowe maja zaplacic za nie (plyty) zalegly podatek VAT w
> wysokosci 22%. (do tej pory czasopisma mialy 0% stawke VAT). Oznacza
> to miliardowe koszty i jak stwierdzil prezes wydawnictwa wydajacego
> CHIPa tylko najwieksze wydawnictwa to przetrwaja (tylko za ten rok
> CHIP ma zabulic okolo 200 tys zaleglego VATu a za rok 96' okolo 1 mln
> PLN!!!).
>
> Szykuje nam sie mala rewolucja w swiatku gazet komputerowych.
> [...]

IMHO cala sprawa skupi sie na interpretacji czy CD jest integralna czescia
publikacji, czy tez nie. To sa nowe technologie. Kiedys przestali
przepisywac
ksiazki a zaczeli drukowac. Ciekawy jestem czy np. "CHIP" lub inne w
postaci
stron WWW dostepne za oplata tak jak XXX objete bylyby stawka 22 %

pozdrowienia
Krzysztof Dziedzicki