Re: plyta glowna

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 19 Jun 1997 - 18:41:53 MET DST

Łukasz Bajoński <lbajon_at_sgh.waw.pl> napisał(a) w artykule
<33a9b66d.5653319_at_news.nask.org.pl>...

: Owszem ...
: Tylko komu potrzeba >64 MB ?
: Może 2 % userów ...

Jest to cecha istotna choćby dla mnie. Pamięć daje znacznie
większy przyrost prędkości niż procesor. Mam w tej chwili
K5-90 (płyta 60MHz!) z 48MB RAM i mój komputer jest szybszy
niż K5-133 z 32MB RAM. Oba komputery pracują z NT. Zresztą
wystarczy chwilę popracować z NT na np. 16MB RAM, żeby mieć
dość.
Nawet win95 nie działa dobrze przy 16MB (o ile kiedykolwiek
działa dobrze).
Obecnie minimum w komputerze to 16MB, przyzwoita ilość to
32MB (win95 już jakoś działa, NT też, chociaż marnie),
a optimum to 64MB. A za rok będzie pewnie trzeba więcej.
Dobrze jest więc mieć zabezpieczenie w postaci HX.
Przynajmniej w razie potrzeby nie trzeba zmieniać płyty.

Dwa dowcipy roku:
1. Optimus Pentium Pro z 16MB RAM :).
2. HP Pentium Net Server "designed for NT" z 8MB :)))))

***

: Chyba nigdy nie osiąga pułapu - po to się tworzy pułapy ;)
: najciekawsze jest to że w VX jest ten sam kontroler co w HX ...
: więc nie wiem co miałoby powodować różnice ...

Choćby reszta chipsetu - mostki PCI, ISA, bufory itp.
Niestety nie badałem nigdy rożnic w wydajności dysku między
płytami VX i HX.

: Ciekawe ...
: Dlaczego w takim razie na mojej płycie jest to jaknajbardziej normalne
: ustawienie ?
:
: PS: Nie chcesz chyba twierdzić że płyta główna marki "Triton HX"
: będzie chodzić stabilnie na 83 MHz ;->
: Wiadomo że 83 MHz jest stabilne tylko na dobrych firmowych płytach i
: to niezależnie czy na VX czy na HX :)

Twierdzę, że płyta "Triton HX" ma większe szanse na działanie
w 83 MHz niz "Triton VX", bo w przypadku tego drugiego oprócz
felernej płyty dostajemy jeszcze felerny chipset. A dobre
firmowe płyty są jedynymi stabilnymi w ogóle :). W tej chwili
siedzę na Shuttle 555 VX i mam tej płyty dość, choć i tak jest
lepsza niż jakiś no-name (jest przynajmniej jakiś support).
Kumpel sprowadził sobie kiedyś płytę z Niemiec i dostał
no-name Triton FX z asynchronous cache - teraz klnie straszliwie
bo nie może sobie ani wgrać nowego BIOSu, ani wsadzić nowego
procesora.

83 MHz nie jest oficjalną częstotliwością ani Intela, ani nawet
Cyrixa. Jest przeznaczona tylko do podkręcania. A ja jestem
zdecydowanym przeciwnikiem rasowania komputerów. Wolę, by
moja maszyna pracowała trochę wolniej niż żeby wieszała się
choćby raz na miesiąc.

Radoslaw Sokol
Mail address: rsokol_at_iname.com
What do you want to fix today?