Re: Re: U piony Pecet???

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 16:26:52 MET DST

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> writes:

> mi sluzy do tego, ze wylacza mi monitor, i dyski przestaja
> gwizdac jak nie korzystam z komputera. o poborze mocy nie wspomne,
> ale to tez ma duuuze znaczenie.

Hmm... Ale dyski to wylacza nie zaden APM, tylko wylaczaja sie same, gdy
uplynie odpowiedni czas od ostatniej operacji, albo gdy dostana odpowiednie
polecenie. Podobnie z monitorem - wylacza go karta graficzna, przez zdjecie
synchronizacji.

> jak ustaje dzialalnosc dyskow, karty grafiki, zmniejsza sie
> zegar procesora (lub sie zatrzymuje), to temperatura musi spasc.
> jesli masz zasilacz typu green, to on tez potrafi przejsc w stan
> czuwania, o ile go podaczysz stosownym kabelkiem do stosownych pinow
> na plycie glownej.

W stan czuwania? Zasilacz? Tzn. przestaje dawac zasilanie? Nierealne.
Oczywiscie, jesli pobor pradu zmaleje, to bedzie mniej obciazony.

> obnizenie kosztow poboru energii, dla ciagle wlaczonych
> komputerow domowych.

Problem w tym, ze APM nie ma tu nic do rzeczy, ew. poza zaprogramowaniem
dyskow twardych na wylaczanie sie po odpowiednim czasie. Jedyne co naprawde
moze zrobic, to zmniejszyc zegar CPU - ale i tak HLT zmniejsza zuzycie
mocy przez CPU pewnie z 10x.

--
Krzysztof Halasa