Re: "Obciety" koprocesor przez MMX ????

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 16:26:36 MET DST

> To co - po obliczeniu wartosci probki i wyslaniu na przetwornik
> zamiast zakonczyc przerwanie mam odpalic petelke co dla efektywnosci
> poczeka ze dwie milisekundy? No tak ... doskonaly moment na kolejny
> krok animacji obracanego gif'a z "Intel Inside" :-)

s.o. potrzebuje wielu rozkazow miedzy taskami na swoje potrzeby ;)
jest to czas wystarczajacy abys nie musial wprowadzac petli
opozniajacych ;) poza tym przelaczanie jednostek MMX - FPU przy
przelaczaniu kontekstu zadan wcale nie trwa dluzej o 30 taktow.
odtwarzasz po prostu stan rejestrow korpocesora (sa wspolne dla MMX i
FPU) dla wlasciwego zadania oraz rejestr flag, w ktorym jeden z bitow
mowi czy ostatnio dzialal MMX czy FPU i procesor niejako
automagicznie pracuje w odpowiednim trybie. nie tracisz wcale wiecej
czasu niz na normalnym procesorze! pomylilo ci sie z rozkazami
przelaczajacymi jednostki bez zmiany tasku - one faktycznie trwaja
dlugo...

karpio