Re: telefoniczne centrale elektroniczne w Polsce

Autor: Wojtek Jeliński (womi_at_gdansk.sprint.pl)
Data: Fri 13 Jun 1997 - 09:23:57 MET DST

Pawel wrote:

> Czy ktos zna sie na centralach telefonicznych ?
> Jakie sa rodzaje central ktore pracuja w Polsce (chodzi mi o cyfrowe a nie
> o blaszane np.K-66).
> Ktora jest najlepsza ? czy EWSD ?
> Jakie sa rodzaje E-10 ?
> Jakie centrale robi ALCATEL ?
>
> Jakie sa najlepsze centrale tel na swiecie ?

Najlepsze są chyba 5ESS Alcatela, chociaż za EWSD też jest pare głosów
(szczegóolnie ludzi którzy na nich pracują, chwalą sie na przykład, że
EWSD szybciej się podnosi po "padnięciu"). W Polsce wpływy
poszczególnych firm (Siemens- EWSD ,ALCATEL-S12 i AT&T-5ESS)są
podzielone mniej więcej terytorialnie, są to duże kontrakty i nie ma
wyboru co sie chce "dostać". Centrale E-10a i E-10b to już raczej
przeżytek (są eksploatowane np. w Elblągu ale nie są zalecane jako nowy
zakup).
Ostatnie pytanie jest nieprecyzyjne: jakie są najlepsze czy jakie mają
najlepszy stosunek cena/jakość czy też jaka jest polityka firmy która
jej sprzedaje ??????

--
Wojtek Jeliński
netra_at_gdansk.sprint.pl