Re: Kod do ZIP-a

Autor: Marcin Szymanski (marcinsz_at_jowisz.iis.pw.edu.pl)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 17:17:08 MET DST

At 17:15 11.06.97 +0200, you wrote:

>A mi se wydaje ze juz gdzies taki program widzialem.

Jasne, ze jest. Nazywa sie zipcrc.exe.
Kiedys usilowalem za jego pomoca zlamac jakies haselko, ale idzie to
strasznie opornie. Opcjonalnie moze on kozystac ze slownika (a'la u*x
crack), ale tez
stosuje 'brute force' - przelatuje wszystkie kombinacje.
Dobre, jezeli wiadomo jaka jest dlugosc hasla, czy sa duze litery, cyfry
itd, itp. bo mozna podawac wzorzec.
natomiast jezeli nic nie wiadomo - to kila.
czteroliterowy password w malym zip'ie (bo wielkosc spakowanych plikow ma
wyrazny wplyw na szybkosc) na P133 jest rzedu 2h.
Przyjmujac, ze uzywamy tylko znakow 7-mio bitowych latwo sobie obliczyc, ze
zycia nie starczy na zlamanie 8, czy 9-cio znakowca....

Chyba, ze sie ma dostep do Cray'a ;)

- - - - -
Marcin Szymanski
marcinsz_at_jowisz.iis.pw.edu.pl