Re: Dyski Segate

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 10 Jun 1997 - 21:42:25 MET DST

> W przypadku odczytow wzrost powinien nastapic (w wyniku przeplotu, cztery
>kolejne sektory czytane sa rownoczesnie). W przypadku zapisow moze byc
>spadek wydajnosci (trzeba dodatkowo odczytac trzy dyski i zapisac na
>piatym). Mysle, ze przez odpowiednie buforowanie mozna to zjawisko
>zredukowac do stopnia porownywalnego z pojedynczym dyskiem.

1. teoretycznie dysk 5cio talerzowy powinien byc szybszy od 3-talerzowego
bo mozna naraz przeczytac 2 talerze wiecej ;-) a pokazcie mi taki dysk w
normalnej cenie, ktory potrafi jednoczesnie przeczytac z wiecej niz
jednej glowicy. niezwiazane calkiem z tematem, a jednak podobne...
2. swoje rozwazania opieram o DPT 3334UW gdzie istotnie RAID5 dziala
wolniej od np. pojedynczego dysq. jest to w chwili obecnej jeden z
najsilniejszych i najdrozszych kontrolerow SCSI na rynq...
3. nie istnieja kontrolery w rozsadnych cenach (ponizej 80mln) ktore
umozliwialyby z jednej strony sqteczna i szybka obsluge RAID5 od strony
liczonka, a z drugiej odpowiednia ilosc i wydajnosc kanalow SCSI dla
dysqw... mozna naraz (no prawie naraz) czytac z dwoch urzadzen... ale
niewiele wiecej... a nie widzialem RAID5 zorganizowanego na 3ch osobnych
kontrolerach podpietych na osobne busy PCI ;) bo dopiero taki uklad
zapewnilby niezatykalnosc takiej zabawki.
4. mozna wiec sobie domniemywac i teoretyzowac, a w praktyce jest jak
jest ;)
5. PS. prosze nie wierzyc w to co checkit czy coretest na takich
macierzach pokazuja...

> Za cene o 100% wieksza. A i tak zapisy musza isc na oba dyski.

a bo z czytaniem wiadomo jak jest, a zapisy i tak w porzadnym kontrolerze
ida do cache... poza tym niczego liczyc nie trzeba no i 5ciu kanalow SCSI
nie potrzebujesz tylko dwa, a takich kontrolerow to na rynq dostatek...

karpio