Re: Dyski Segate

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Mon 09 Jun 1997 - 22:24:20 MET DST

On 9 Jun 1997, Krzysztof Halasa wrote:

> Eee tam. Wystarczy kupic plyte na HX i przyzwoity sterownik SCSI (najlepiej
> ultra wide). Do tego kilka dyskow. Albo np. macierz (sa ostatnio tanie
> sterowniki macierzowe), jak kto woli.

 Oczywiscie. Najlepiej macierz z dyskami Seagate Cheetah i nie
zawracac sobie glowy jakimis PC tylko od razu kupic Sun Enterprise. ;->

 A tak na serio, to niestety dobry sterownik SCSI ma cene porownywalna do
przecietnego dysku ATA. A ja np. wole miec dobry dysk ATA niz sam
kontroler SCSI z podlaczonym terminatorem. Nie wiem jak Ty. ;->>>
Zreszta, w razie czego, latwiej jest sprzedac dysk ATA, gdyz wiekszosc
windziarzy nie ma SCSI, a miejsce na HD im sie kurczy. :-)

> Taka macierz jest mila - nawet wolne dyski dostaja kopa (bo czytane
> sa jednoczesnie), nie mowiac juz o tym, ze nie musimy bac sie, ze dysk
> nagle umrze.

 Tak, najlepiej RAID level 5.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +