Re: dzielenie na partycje

Autor: cezar_at_jowisz.iis.pw.edu.pl
Data: Fri 06 Jun 1997 - 11:15:27 MET DST

VTAM!

Tomek <muzyka8_at_free.polbox.pl> napisal(a):
: cezar_at_jowisz.iis.pw.edu.pl wrote:
[ciach]
: >fsplit (działa pod DOS), poszukaj w dowolnej dytrybucji Linuxa.
: Wlasnie!!! Ale trafiles!:-)))

odrobina czarnej magii na codzień ;)
Swoją dogą zapraszam na pl.comp.os.linux, podejrzewam, że to dopiero
Twoje pierwsze pytanie :)

: Chodzi mi wlasnie o zainstalowanie sobie na moim pc Linuxa (z CD-ROM z
: magazynu Linux Plus [z kwietnia bodajrze]). Jest tam wlasnie pelna
: wersja Red Hata 4.1. Przy instalacji ten programik fsplit sie
: uruchamia i wlasnie nim mozna mieszac w partycjach, ale tam qrna nic
: nie napisali o tym czy sie traci dane, czy tez nie!!!

W założeniu autora nie. fsplit ma kilkanaście zabezpieczeń przed userami
"inteligentnymi inaczej" :). M.in. na wejściu dokonuje weryfikacji tablicy
partycji i FATów, potem sprwdza ile miejsca może wykorzystać na nową partycję
(dlatego wskazane jest przed cała operacją puszczenie defragmentacji dysku)
Używałem go już na wielu (będzie prawie 100) dyskach i nigdy nie miałem
kłopotów.

: Uzywales juz tego?? Jestes pewny ze nic nie spieprzy???

Nie powinien, ale NO WARRANTIES AT ALL, jak to mawia Bill Gates. Swoją
drogą ZAWSZE trzeba zrobić backup, traktuj to jako żelazną zasadę.

: Na jakims szkolnym komputerze to sobie zainstalowalem, ale tam byla
: cala pusta partycja, wiec i tak nie bylo jak sprawdzic...

Więc tm Ci się FSPLIT raczej nie przydał 8-)

: Tomek
Cezar