Re: linux-nt problem

Autor: Artur Bartnicki (archie_at_insert.com.pl)
Data: Mon 09 Jun 1997 - 11:17:13 MET DST

"Piotr Zajac" <net_at_jazzandjava.com> napisał(a):

>ja mam dyskietke ratunkowa, ale dzieki niej mozna uratowac system
>tylko gdy masz orginalne instale na cd romie, a ja, tak jak pisalem,
>mam instale na hd, i system sie nie ratuje, czy to juz koniec nie tych?

Easy... spokojnie. To jest prosty problem, miałem to już kilkakrotnie
:-)))

Po zainstalowaniu Linuxa zmieniła się kolejność partycji. Jak
rozumiem, początkowo było 0 - MS-DOS, 1 lub 2- NT.

Jeśli Linuxa zainstalowałeś na partycji primary, to zajmuje jedną lub
dwie pozycje (zależnie od tego, czy masz swap partition, czy nie). One
według NT wchodzą "przed" niego.

Należy zatem na partycji DOS znaleźć ukryty systemowy read-only plik
boot.ini, odbezpieczyć, wyedytować i zmienić string partition(x) na
partition(x+n), gdzie n=2, jeśli masz swap partition primary i 1,
jeśli nie. Default jest 2. Zabezpieczyć, przebootować.

HTH.

--a

  / _ | _ ) Artur "Archie" Bartnicki work: (0-71) 48 82 70
 / __ | _ \ mailto:archie_at_insert.com.pl home: (0-71) 21 92 71