Kłopot z napędem CD ROM Optics Storage MAVERICK 12x - HELP!

Autor: Andrzej Mirecki (amirecki_at_polbox.com)
Data: Sat 07 Jun 1997 - 10:59:47 MET DST

Kupiłem niedawno napęd CD-ROM f-my Optics Storage - MAVERICK 12x.

Mam z nim pewien kłopot. Otóż przy włączonym wskaźniku wykrywania nowego
dysku CD w napędzie (Windows 95),
płyty z autostartem uruchamiają się automatycznie co najmniej 2-krotnie, co
powoduje często zamieszanie i nieraz
zawieszenie PC-ta, szczególnie przy multimedialnych czołówkach (kocia
muzyka, przemieszane sekwencje video).
Przy zablokowaniu opcji wykrywania nowego dysku i ręcznym uruchamianiu
czołówek, to zjawisko nie występuje.

Druga ciekawa sprawa to fakt stałego świecenia diody wskazującej pracę
dysków twardych aż do momentu uruchomienia
któregoś ze sterowników napędów CD (DOS lub Win95).

Mam PC 486DX4 100 MHz, 16 MB RAM, 3 x HD WD Caviar, kartę dźwiękową, modem,
kartę graficzną Trident (PCI).
Napęd CD jest zainstalowany jako Slave w kanale Secondary EIDE jako czwarty
dysk (jedyna możliwa konfiguracja).

Próbowałem już różnych rzeczy, od zmian w Setup-ie CMOS, poprzez włączanie
i wyłączanie sterowników DOS
aż do zmian konfiguracji dysków i niestety zjawisko to nie ustępuje. Miałem
wcześniej napęd CD-ROM Acer Vuego 6x
i nie pamiętam takich zjawisk.

Może ktoś się już z tym zetknął i rozwiązał ten problem. Jeżeli tak,
to prosiłbym o pomoc.

      Z góry dziękuję
                              Andrzej Mirecki