Re: Dyski Segate

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Sat 07 Jun 1997 - 00:26:17 MET DST

On 6 Jun 1997, Jacek Osiecki wrote:

> Nie. TYLKO. Bo chcę się szarpnąć na asusa t2p4 i ustawić to upragnione 2*83 :)

 Ja akurat wolalbym sie szarpnac na cos co ma zalety i430HX i obsluguje
DMA/33. Niestety -- albo rybki, albo akwarium. Chyba, ze ktos robi
"mieszane" plyty z ukladami i82439HX (TXC) i i82371AB (PIIX4).

> 7.5MB/s w hdparm? A jaka wersja tego hdparm-a? Czy ustawiałeś dopalenia (32
> bity, DMA itp)? Jeśli tak, to jakie?

 Wersja 3.1. Dopalenia oczywiscie wszystkie: 32 bity, DMA/MW2 (niestety
nie DMA/33 :-( ), 16 sektorow w bloku.

> BIOS? Nie sądzę... Linux BIOSa potrzebuje tylko po to, żeby dysk
> zabootować... ;)

 Problem lezy w tym, ze sterownik Tritona w jadrze nie ma (jeszcze?)
mozliwosci przeprogramowania parametrow czasowych kontrolera ATA i zawsze
pozostawia wartosci zainicjowane przez BIOS. A te nie zawsze musza byc
optymalne (chyba, ze masz np. MR-BIOS, ktory umozliwia reczne ustawienie
parametrow kontrolera ATA).

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +