Re: os/2: to be or not...

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hydra.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 05 Jun 1997 - 21:20:43 MET DST

Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl) wrote:
: Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> writes:

: > Co do NT to już inna
: > sprawa, nie byłbym tak radykalny jak przedmówca: NT ma wady i zalety.

: Ano ma. Np. ma taka wade, ze jest czarna skrzynka, w ktorej nie wiadomo
: ile bugow siedzi. Tzn. wiadomo ze wiele.

: Chociaz bugi w NT sa mniejszym problemem, bo bez dostepu do zrodel maja
: mniejsza szanse wylezc szybko na swiatlo dzienne (szerokie). Wiekszym

WRONG!!! Hacekrzy drapneli pare dni temu zrodelka NT 4.0 firmie
Microsoft.

: problemem jest to, ze wiele mechanizmow NT zostalo z gory zaprojektowane
: blednie, co powoduje duze dziury w bezpieczenstwie, i jest bardzo trudne
: do usuniecia, gdyz moze sie wiazac z koniecznoscia przeprojektowania
: duzej czesci systemu (oraz np. klientow - np. Win95). A tego juz sie
: nie da zrobic w tak krotkim czasie, w jakim poprawia sie buga.

Generalnie NT nie nadaje sie do podlaczania do sieci rozleglej.
Jesli ktos to robi, to albo sie nie zna totalnie, albo liczy na
szczescie, albo wzial w lape... :-)

: > Natomiast stanowiska do pracy w Internecie na W95 to nie błąd, raczej
: > błędem byłoby mnożenie Linuxów - administrator musi być wtedy lepszy w
: > Unixie niż hackerzy,

: Na szczescie nie - wystarczy, jesli system bedzie lepszy niz hackerzy.
: Oczywiscie admini musza instalowac patche itp, ale to dotyczy kazdego
: systemu. Poza tym NT jest jakby lepiej przystosowane do pracy jednego
: usera, a w takim przypadku nie jest mniej bezpieczne od podobnie
: skonfigurowanego np. Linux'a.

Ale oferuje zastraszajaco malo jako serwer sieci w porownaniu
nawet z Linuxem. Mowie tu o Internecie rzecz jasna. Wiem,
bo sam stawialem troche serwerow NT i dosc dobrze znam samo NT
oraz takie produkty jak M$ Exchange Server 4.0, czy tez
M$ Proxy 1.0. Suxx.

                                        Pozdrawiam,
                                           -Krzysio

  | E-mail:                        =Unix/Network Security Expert= |
  | krzysio_at_hydra.mimuw.edu.pl     IRC:  Krzysio    Radio: SQ5ASM |
  | Voice - Plus GSM: +48-601-220859 fax: +48-22-617-66-58        |