Re: Pentium-S

Autor: Jarek Bez Ziemi (titas_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 05 Jun 1997 - 14:50:40 MET DST

Krzysztof Klimczak wrote:

> Dolaczam sie do dyskusji o podkrecaniu procesorow. Czy ktos moze mi
> powiedziec czy podkrecalo sie P60 lub P66 na P75? W dawnych czasach (
> prawie 2 lata temu ) kupilem P75 i juz w tydzien po zakupie probowalem go
> podkrecic. Ale nic z tego. Czy jest mozliwe, ze Intel zaklada blokady na
> procy, zeby ich nie podkrecac? Dodam tylko, ze po przestawieniu taktowania
> nawet na 90 Mhz komputer sie nie odpala ( po wlaczeniu nie mozna wejsc
> nawet do BIOSu ). I jeszcze jedno: procesor zostaje wykryty jako
> PENTIUM-S.
>
> Za odpowiedzi dzieki. Pozdrawiam.
W odpowiedzi mogę powiedzieć tyle, że nie słyszałem o żadnych blokadach
na pokręcanie procesorów, a jeżeli ktoś o tym mówi to wydaje mi się
to mało prawdopodobne. Po pierwsze procesory podczas produkcji, a
dokładniej w fazie ostatecznej kontroli są sprawdzane ile to potrafią
wyciągnąć MHz. I tak np: jeżeli wychdzi 80MHz to jest kwalifikowany jako
P-75, także naprawdę niewiele procesorów ma rzeczywiście tyle MHz
ile zadeklarowane ma na obudowie. Stąd często mają one jakimś tam zapas
mocy.
No i najważniejsza sprawa, jeżeli by były w/w blokady to z czego by
żyli szlifierze procesorów w końcu oni na tym żerują.
Jarek Bez Ziemi