Re: Pentium-S

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 05 Jun 1997 - 10:27:32 MET DST

Krzysztof Klimczak <klimczak_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Dolaczam sie do dyskusji o podkrecaniu procesorow. Czy ktos moze mi
>powiedziec czy podkrecalo sie P60 lub P66 na P75?

P60 i P66 to byly pierwsze produkowane pentiumy. nawet byly do nich
specjalne plyty. P75 to juz nowa technologia, kontynuowana
do P166. owe P60 i P66 pracowaly praktycznie na granicy
swoich mozliwosci, tak ze watpie czy cos z tego wyjdzie.
one byly wypalane jeszcze grubymi rastrami, struktura krzemu
jest potezna, dlatego uklad jest wolniejszy.

>prawie 2 lata temu ) kupilem P75 i juz w tydzien po zakupie probowalem go
>podkrecic.

bo to byly pierwsze 75tki, ktore wogole chcialy dzialac. to byl
jeszcze gruby raster. dopiero pozniejsze 75tki, to byly
szybsze wersje ktore przy wyzszych czestotliwosciach po prostu
pracowaly nieprawidlowo z powodu wad struktury. a przy nizszych
doskonale sobie radzily. bylo tez tak, ze na w pelni sprawnych 100wkach
malowali napis 75, bo akurat takie bylo zapotrzebowanie rynku.
z takimi procesorami oczywiscie nie ma zadnych problemow, ale
trzeba miec troche szczescia zeby trafic.

>Ale nic z tego. Czy jest mozliwe, ze Intel zaklada blokady na
>procy, zeby ich nie podkrecac?

tak, zaklada. mozesz to sprawdzic b.prosto. bez blokady
cos niby startuje, ale jak proc nie wyrobi to sie zaraz
chrzani. dlatego radze odpiac twardziela na moment eksperymentow.
jesli procesor nie chce nawet wystartowac, to znaczy ze ma blokade.
blokada nie dotyczy czestotliwosci podstawowej, lecz mnoznika.
najwiecej blokad bylo na P133. w tej chwili chyba tego nie stosuja.
ja niestety jestem w posiadaniu takiego proca, na nich nie dziala
mnoznik x2.5 , bo dla 133 ustawiany jest mnoznik x2.0 .
za to na mnozniku x3.0 chodzi jak zloto. podobno jakas nitke
przecinaja w strukturze zeby zrealizowac blokade.
dla takich procesorow jest jedna rada. kupic asuska, i za czestotl.
podstawowa nie wybierac 66, ale 75 lub 83MHz istandardowo mnozyc x2.0.
wtedy taki 133 chodzi jako 150 lub 196, o ile wyrobi. zwykle wyrabia.
ja u siebie nie mam takich czestotliwosci, ale sprobowalem 50 x3.0 ,
czyli 150. proc. pracowal prawidlowo. ale peryferia sie skrowily.

>Dodam tylko, ze po przestawieniu taktowania
>nawet na 90 Mhz komputer sie nie odpala ( po wlaczeniu nie mozna wejsc
>nawet do BIOSu ).

hmmmm..... to dziwne. nie slyszalem o blokadach na 75tkach.

>I jeszcze jedno: procesor zostaje wykryty jako
>PENTIUM-S.

to jest ta nowa generacja, czyli nie P60 / P66 .

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |