Re: Home design

Autor: Pawel Komos (cmos_at_gryf.com.pl)
Data: Wed 04 Jun 1997 - 09:40:06 MET DST

Kwiek Janusz <kwiekjan_at_polbox.com> napisał(a) w artykule
<33945C99.71B2_at_polbox.com>...
> Witam
>
> Szukam programu do projektowania domu jednorodzinnego.
> Idealem by byl zeby widac bylo i srodek i z zewnatrz z
mozliwosciami
> dodawania drzewek i innych roslinek oczywiscie 3D.
>
> Prosze o podpowiedi o czyms dobrym
>
> Janusz

Niedawno pomagalem znajomym architektom w wyborze programu i
obejrzalem wiekszosc programow architektonicznych dostepnych na
rynku. Wnioski:
Odradzam wszelkie rozwiazania bedace nakladkami na standardowe
programy CADowskie np: Softdesk AutoArchitekt, Spirit, ACAD-Bau itp.
Obsluga ich jest po prostu beznadziejna, maja tez sporo ograniczen.
Znacznie lepsze sa programy zaprojektowane od razu jako
architektoniczne. Kilka przykladow (wymieniam czym roznia sie od
inych, a nie co w ogole potrafia):
- ARC+ - program DOSowy. Ma duze mozliwosci edycji nawet w rzucie
perspektywicznym. Jedyna powazna wada to ten DOS - moga byc problemy
z driverami.
- ArchiCAD - Bardzo dobry, ale bardzo drogi. Pod Win, jest nowa
wersja 32 bit. Niestety starsza wersja (16-bit) ma bardzo smieszny
problem z Win95: zawartosc okienek dialogowych nie miesci sie w tych
okienkach, co uniemozliwia prace. Juz dwu architektom zakladalem Win
3.11 do Win 95 z tego powodu.
- ArchiTech - Moim zdaniem najlepszy stosunek jakosci do ceny. Wersja
32bit ma byc dostepna w tym lub przyszlym miesiacu. Pare rozwiazan w
nim mi sie nie podoba, ale ten wlasnie doradzilem po przegladzie.

Jezeli chcesz projektowac rowniez wyposazenie wnetrz to wybij od razu
sobie z glowy projektowanie lazienek w 3D. Zaden z programow (rowniez
specjalistycznych z wyposazenia wnetrz) nie potrafi tego zrobic
dobrze. A do tego nikt nie rozwiazal problemu wprowadzania umywalek,
wanien, sedesow itp. jako obiektow 3D do programu. Jezeli program ma
wprowadzone jakies wyposazenie lazienkowe, to wanna ma ksztalt trumny
a umywalka - skrzynki na kwiaty.

--
Pozdrowienia