CD Player - troche sprytniej?

Autor: Dobieslaw Wroblewski (wrobldob_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 15:26:36 MET DST

Heja Wam.

Wiem, ze napisac wlasny odtwarzacz CD nie jest trudno (zwlaszcza jesli
sie ma ostatni - jeden z ostatnich - PC Curier - bylo tam).

Interesuje mnie jednak cos nieco bardziej wyszukanego. Pewnie
nie byloby to latwe do napisania, ale moze cos takiego juz istnieje.
Program, ktory wykorzystujac nadmiar szybkosci CD i RAM lub HDD
wczytywalby z wyprzedzeniem parosekundowym zawartosc sciezki
(tzn.: tracka - czyli utworu), po czym gral to na przetworniku
karty muzycznej.

Ew. zalety czegos takiego:
1. Przetwornik karty muz. moze byc lepszej jakosci
   (mam SB16),
2. Sa cale sekundy na poprawe bledow, nawet na domyslanie
   sie (interpolacje) dziur,
3. Unika sie piskow i trzaskow przetwornika z CD,
   wystepujacych przy jego wlaczaniu.
4. Goldstar robi sobie przerwy pomiedzy trackami - tez
   moznaby tego uniknac.

Czy cos takiego w ogole DA SIE napisac? Do niedawna wydawalo
mi sie, ze tak, ale ostatnio ktos mnie uswiadamial, ze ponoc
sa jakies zabezpieczenia i ze ponoc jest to strasznie trudne
i ze ponoc tylko niektore CD-ROMy umozliwiaja cyfrowy odczyt
sciezek.

(A w ogole Goldstar 4x ma z tylu wyjcie cyfrowe Audio. Moze
daloby sie je jakos wykorzystac?)

A moze cos takiego ZOSTALO napisane? Jesli tak - prosilbym
o namiary.

Yours DW. (wrobldob_at_ii.uj.edu.pl)