CD-Drive

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Mon 02 Jun 1997 - 22:39:00 MET DST

Hello All!

Zaciekawila mnie taka sprawa... Czy CD-drive wymaga IRQ do poprawnej pracy czy
tez moze sie obejsc bez?
Od pewnego czasu uzywam CD 2x f-my Panasonic, model 562. Do sterowania uzywam
"uniwersalnego" kontrolera napedow CD obslugujacego starsze typy Sony, Mitsumi
i wlasnie Panasonic. Na kontrolerze sa zworki do ustawiania typu napedu
(marki), IRQ, DRQ, adresu i czegos tam jeszcze i poczatkowo ustawilem wszystko
zgodnie z potrzebami. Ku mojemu zdziwieniu Win95 uzylo tylko adresu portu, nie
przydzielajac (przynajmniej w dostrzegalny sposob ani IRQ ani DMA. Wychodzac z
zalozenia, ze byc moze ten typ napedu nie korzysta z IRQ i DMA, posatanowilem
sie upewnic i wszystkie zworki (z wyjatkiem wyboru producenta drive'u) zdjalem.
Okazalo sie, ze naped nadal funkcjonuje bez zauwazalnych zmian.
W zwiazku z tym mam pytanie: - Czy rzeczywiscie napedy CD Panasonic 562 moga
sie obejsc bez IRQ i jak wobec tego komunikuja sie z systemem ? Ktos cos wie ?
            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-