Re: EDO-SIMY

Autor: R2 (r2d2_at_reagan.easynet.co.uk)
Data: Mon 02 Jun 1997 - 22:14:42 MET DST

Pawel Czeladzinski <czel_at_polbox.com> wrote in article
<01bc6df3$251d77e0$LocalHost_at_default>...
> Czym sie roznia normalne SIMY od EDO ?
>
> Pawel Czeladzinski - czel_at_polbox.com

SIMM - Single In line Module Memory
Sa dwa glowne:

FPM - Fast Page Mode RAM
Starszy model pamieci produkowany w dwoch roznych predkosciach akcesu
tj. 70ns i 60ns.
 60ns wymagany wymagane sa w systemach Pentium.
Najszybszy akces pamieci FPM w cyklach CPU jest 5-3-3-3 na czytanie w
trybie burst (Byte/Word/Dword).

Trzeba pamietac o tym, ze wplytach typu -FX, nie mozna mieszac obu roznych
pamieci.

EDO - The Extended Data Output RAM
W skrocie: EDO jest -szybsze. A to dlatego, iz akces pamieci EDO w cyklach
CPU
rowny jest 5-2-2-2, gdzie rowniez sama data w EDO odczytywana jest czesciej
niz w standardowym DRAMie.
Produkowany o predkosciach 70ns, 60ns i 50ns, gdzie potrzebne jest minimum
60ns przy 66MHz bus speedzie, a jezeli jest to plyta z nowym chipsetem typu
- Triton HX badz VX, najlepiej wspolpracuje z tymi 50ns chip.
Jedyny problem z EDO jest taki ze nie jest on w pelni kompatybilny z
plytami o bus speedzie wiekszym niz 66MHz. BIorac pod uwage ze Cyrix P200+
juz pracuje na plycie 75MHz (i to dopiero poczatek), smierc EDO wydawalaby
sie juz widoczna na horyzoncie.

PS. Sorry za terminologie techniczna, ale w jezyku polskim jest mi ona
jeszcze obca.
Jestem available pod adresem: r2d2_at_reagan.easynet.co.uk

R2