Jaki chipset ? (wymiana plyty z procesorem)

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 02 Jun 1997 - 10:45:20 MET DST

Witam,

Stoję właśnie przed problemem wymiany procesora na coś klasy pentium,
no i oczywiście płyty. Sledzę od paru miesięcy dyskusje na ten temat
ale niestety gdzieś mi wcięło porównanie chipsetów które już zdaje się
było. Czytałem już to co jest na sysdoc.pair.com i www.sysopt.com a
również porównanie płyt w ostatnim Chipie i nabrałem wątpliwości czy
warto płacić 100 zł więcej za HX czy TX w porównaniu z VXem. Co
takiego ma ten chipset (HX) że wszyscy go zachwalają zakładając że:
1) Nie będę miał >64 MB RAM
2) Nie będę miał pamięci z kontrolą parzystości
3) Zapewne nie będę miał EDO tylko zwykłe FPM ?
Z kolei z testów w Chipie wynika że różnice w prędkości między płytami
z różnymi chipsetami mieszczą się w granicach 5 % - czyli są
praktycznie pomijalne.
Co więc tak naprawdę powoduje że opłaca się zapłacić więcej ?

PS: Jeszcze jedno drobne pytanko: Jak myślicie ile uda mi się wziąść
za Atrenda 1425A (pod 486 z 3xPCI, długie SIMMy) z prockiem AMD
5x86-133, mają trochę ponad rok. (zapłaciłem wtedy prawie 800 zł)

PPS: Przy okazji: jaki konkretny komplet procek + płyta możecie
polecić za 800 zł ? Myślałem o Abit'ie + K5-133 (bo na pentium chyba
raczej nie starczy ...) Oczywiście mówię o cenach z normalną gwarancją
a nie o przemycie czy kupowaniu od pasera ...
Ciekawe byłyby też te pentiumki 100 co dają się podkręcić do 166 i
wyżej - ale czy ktoś coś takiego wogóle sprzedaje ?

Acha zależy mi szczególnie na stabilności i poprawnej pracy wielu
systemów (DOS, Win95, Linux, może też FSCO).

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon