Re: Potrzebny sterownik do VideoBlaster

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 02 Jun 1997 - 10:13:14 MET DST

Dnia 1 Jun 97 rigel napisał(a) co następuje:

> Mam VideoBlaster, niestety nie moge go podlaczyc poniewaz pracuje on tylko
> przy (do) 15M Ram. To oczywiste ze wybor nie podlega dyskusji ;) Wiec mam
> pytanie: Czy przypadkiem nie jest tu winny sterownik, byc moze nowsza wersja
> sterownika rozwiaze problem ? Jak ktos ma jakis pomysl to bede zobowiazany
> :)))

Raczej nic nie pomoże - taka to uroda niektórych starych kart ISA. Po to
zresztą do tej pory jest w BIOSie opcja 'Memory hole at 15M/16M'. Wtedy
działają takie karty, ale nie można skorzystać z pamięci powyżej 15MB. Chociaż
w nowym BIOSie ASUSa jest opcja, która umożliwia jednak wykorzystanie całej
pamięci, ale tylko pod OS/2.

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html