Re: Dyski Segate

Autor: Adam Zams (EMITER_at_elektron.pol.lublin.pl)
Data: Fri 30 May 1997 - 22:23:37 MET DST

> From: "Andrzej Karpinski" <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl>
> Subject: Re: Dyski Segate

> nic nadzwyczajnego skoro na rynku jako seagate medalist 2.1gb mozna
> spotkac ze 4ry zupelnie rozne urzadzenia ;) jedne sa dobre, inne wrecz
> przeciwnie co ma swoje odbicie w testach. roznice nie dotycza jakiejs
> rewersji czy innych nieistotnych szczegolow - to sa faktycznie ZUPELNIE
> ROZNE dyski.
>
> karpio

Nie "ze 4ry" tylko ze 2a. (w tym jeden w "normalnej" sieci
dystrybucyjnej w Polsce juz niedostepny).
tzn:

ST323132A - obecnie sprzedawany, o predkosci obrotowej 4500rpm
(podobnie jak niektorre z dyskow np. Quantum, nalezy raczej do
"klasy sredniej" jesli chodzi o wydajnosc).
Z ciekawostek: jest to pierwszy (na razie jedyny) model dysku
Seagate'a wyposazony w tzw. "SeaShield (TM) ESD" tzn. dodatkowa
ochrone elektroniki dysku przed ladunkami elektrostatycznymi oraz
wieksza "niewrazliwosc" na urazy mechaniczne. BTW redukuje to poziom
zaklocen elektromagnetycznych emitowanych przez HDD.
Parametry nie "wysrubowane" ale za to podniesiona ochrona danych.

ST32120A - (5400rpm) ustepowal wydajnoscia tylko Medalist-om SL
(Decathlon-ow juz nie bylo, a Caviar-ow 5200rpm - jeszcze nie)

Adam
Adam