Re: podkrecone P166

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Fri 30 May 1997 - 18:11:58 MET DST

At 09:15 97-05-30 +0200, you wrote:
> [...]

  Tylko jest mala roznica. Procesor niepracujacy ma temperature
  20 stopni C, a pracujacy (wewnatrz struktury) okolo 70 deg C
  Procesor podkrecony ma 90 deg C albo i wiecej.
  Przypominam, wszystkim, ze dyfuzja np domieszek zwieksza sie
  co najmniej dwukrotnie przy podnoszeniu temperatury o 10 deg.
  Tak wiec w krzemie w temperaurze pokojowej dyfuzja bedzie
  mniejsza o 2^5 = 2^(70-20)/10 niz w temperaturze 70 stopni.

>wcale nie mialem na mysli dyfuzji termicznej domieszek
>tylko dokladnie jak napisalem: WEDROWKE (i rozszerzanie sie)
>zaburzen struktury krystalicznej
>(w uproszczeniu: chodzi o GEOMETRIE a nie o chemie)
>A szybkosc zachodzenia tych procesow jak najbardziej zalezy
>od temperatury.

  od temperatury zaleza oba te zjawiska.
  a szumy w polprzewodnikach nawet cyfrowych tez istnieja.
  i szumy w -//- -//- -//- to sa przeklamania bitow.

--
Romek