Re: formatowanie dyskietek pod W97

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 29 May 1997 - 19:32:09 MET DST

On 28 May 1997 22:30:51 +0200, Krzysztof Halasa
>Hmm... Tez tak kiedys myslalem, ale jak wyjasnisz cos takiego:
>- dyskietki formatuja sie pod DOSem 6.2x bez problemu na 1.44MB.
>- nastepnie formatuje je pod Linux'em - rowniez bez problemu na 1.44MB.
>- po tej akcji dyskietki juz sie nie formatuja pod DOS'em - jest to
> powtarzalne. Oczywiscie odpowiednie opcje /u uzyte.

Czy to bylo robione w dwoch czy w jednym komputerze?
Jaki jest blad zgloszony pod DOS?

>- mozna je jednak sformatowac pod np. NU (save format), znow bez problemu
> i powtarzalnie.
>- i pozniej jest juz roznie - raz sie formatuja, a raz nie (pod DOSem).

A pod Linuxem ponownie wychodzi??

>Jednym slowem Linux oraz save format nie maja zadnych problemow z
>formatowaniem.

A MS DOS to produkt MS :-).
Safe format dyskietki nie formatuje - mam nadzieje ze Linux naprawde
je formatuje..

>Domyslam sie, ze chodzi tu o inne parametry BIOSu, a inne Linux'a,
>ale chyba format z DOSu powinien formatowac dowolna, nieuszkodzona
>dyskietke?
>Cuda?

Troche. Czasem na nieformatujaca sie dyskietke pod DOS pomaga
kilkakrotna proba formatowania, lub rozmagnesowanie dyskietki
magnesem. Ale czesciej jednak dyskietka idzie do kosza.

W ogole cos dyskietki 1.44 sa ostatnio do d**y. Nie przypominam sobie
tylu wyrzuconych dyskietek w czasach chocby 1.2M.
Nie wiem - nosniki kiepskie, czy napedy zbyt tanie...

J.