Re: szlifowane procesory

Autor: Jurek DRUTKO (Jurek_at_Patron.com)
Data: Mon 26 May 1997 - 12:44:29 MET DST

> Szukaj modelu z wycisnietym na spodzie napisem i133 a nie iPP
> oraz numerem serii np. SY022/SSS na gorze i na dole.
>
> Na 166 pewnie ci nie pojdzie bo ma ograniczenie na podwajanie czestosci
> ale najprawdopodobniej pojdzie na 2x75 = 150 (mozesz sprawdzic na 2x83)
> Ale musisz miec takowa plyte. - Jesli masz drobnoziarnista regulacje
> napiecia na plycie (np. TYAN)
> tj. np 3.3/3.45/3.5/3.6 to jesli bedzie sie kaszanil przy
> 3.3V mozesz powiekszyc o jedno oczko o 0.15V

        W zupelnosci sie zgadzam z powyzszym ...

        W wiekszosci przypadkow 133 puszczone na 2,5x66 MHz najwyzej wystartuje
w deklarowanym trybie, albo jeszce mniejszym ... Mam plytke SOYO 5TF5 i
praktyczne zadne podkrecanie procka nie dalo sensownych wynikow ...
Natomiast kiedy zanioslem swego 133 do kupla i na jego plytce Shuttle
(mam waty co do jakosci tego sprzetu, ale kilkaset linii wyzej na liscie
toczy sie dyskusja na ten temat, do ktorej nie chcialbym tu sie
przyczyniac) dowalilismy 2x75 MHz - poszedl bez problemu, probowalismy
nawet 166, ale poza tabelka wykrytych urzadzen pzry starcie komputera za
zgloszonym Intel Pentium 166 - nic wiecej juz nie pokazal. Wiec, jezeli
sie ktos przymierza do podkrecania procesora - niech rowniez zwroci
uwage na plyte, na ktorej bedzie przeprowadzal te proby nuklearne ...
Musza owe miec jawnie zadeklarowane 75 MHz, a najlepiej 83 ... Pewien
moj znajomy sie chwalil, ze dziala mu jego 133 na plycie ASUS'a przy
ustawieniu 2x83 bez zadnych problemow ...

        Odrazu odradzam do tego typu rzeczy bezzworkowe ABITy z sofware'owym
ustawianiem taktowania procesora - tutaj tez nie ma raczej cudow, mimo
ze plyty sa generalnie niezle ...

        O kombinacjach z napieciach nic nie powiem, bo nie probowalem z jednej
prostej przyczyny - nie chcialem jawnie przypalic procesor ...

--
               Pozdrawiam                               Dr.Jurek
               Mailto:Jurek_at_Patron.com