Re: Format wys wiadomosci

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 24 May 1997 - 00:41:34 MET DST

duane_at_polbox.com (Duane) wrote:
>Jaki mam ustawic format wysylania wiadomosci:
>a) MIME (co to jest?)
> brak kodowania
> quoted printable
> base 64
>b) UUEncode (co to jest?)
> ilosc znakow do "zawijania"
>Dzieki za odpowiedzi... :-)
>-----
>DUANE
>duane_at_polbox.com

ustaw sobie kodowanie ISO-latin-2 . zapomnialem jakie cyferki
sa zamiast latin :)
mime to jest norma, ktora definiuje sposob kodowania
znakow narodowych. i tu uwaga. te normy sa zaakceptowane
przez miedzynarodowa organizacje normalizacyjna ISO.
nie ma wsrod tych norm kodowania windowsow, dlatego
nie nalezy ich uzywac.

base64, uuencode i tym podobne, to sposob zakodowania
przesylek binarnych (np. wirus w pliku *.EXE :) lub
oblesny JPG :))) ) wewnatrz pliku poczty.

quoted-printable to jest specjalny sposob kodowania
listow tekstowych, ktory umozliwia przepychanie listow
przez lacza 7-bitowe.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |